همه چیز درباره دزدگیر اماکن

دزدگیر

اطلاعاتی در مورد دزدگیر و انواع دزدگیر

سیستم اعلام سرقت یا دزدگیر وسیله ای است که  به هنگام گذر از یک حریم خصوصی یا شکستن یک قفل، با اعلام صدا، این عمل غیرقانونی را اعلان می‌کند.

دزدگیر چیست؟

دزدگیرهای موجود در بازار هرچند از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی ارائه شده‌اند، ولی بطور کلی همگی آنها دارای یک ساختار مشترکی می‌باشند.

اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل وصل حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و دارای کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می‌باشند.همچنین مدارات دزدگیر شامل مدار شارژ باتری جهت قطع شدن برق دستگاه بوده و دارای مدار آژیر می‌باشند و در نهایت دزدگیرها گاهشمار ورود و گاهشمار خروج و گاهشمار آژیر دارند و ممکن است مجهز به تلفن کننده خودکار در هنگام تحریک نیز باشند.

سازنده‌ی این دستگاه شخصی امریکایی به‌نام ریورند اگوستیس راسل بوده است.

بلندگوی دزدگیر

معمولاً در دستگاههای دزدگیر، صدای قوی آژیر یک امتیاز بشمار می‌آید و اکثر مردم مایل هستند که صدای آژیر دزدگیر قوی باشد. ازاینرو بهتر است که از بلندگوهای بوقی جهت این کار استفاده شود.معمولاً بلندگوی بوقی یا وات جهت این کار مناسب می‌باشد و بهتر است که بلندگو در یک جعبه فلزی محکم شده و جلوی جعبه باز باشد و باید آن را در بیرون ساختمان و در قسمت بلندی نصب نمود که دسترسی به آن به سادگی ممکن نباشد.

اگر سیم کشی بلندگو توکار باشد، بهتر می‌باشد، زیرا یکی از آنها مشکلات دستگاههای دزدگیر مسئله بلندگو می‌باشد و چنانچه سیمهای بلندگوی آن قطع شود، خبر کننده دستگاه از کار می‌افتد.

باتری تغذیه

یک باتری ۱۲ ولتی اسیدی که معمولاً در جعبه دزدگیر قرارداده می شود و در صورت قطع برق یا خرابکاری احتمالی در سیمهای برق ورودی سیستم را معمولاً تا ۴۸ ساعت تغذیه می کند.

بلندگوی داخلی

یک بلندگو که داخل جعبه دزدگیر نصب میشود و با برق 12 ولت دی سی تغذیه میشود.

بلندگوی خارجی

یک بلندگوی شیپوری که در محیط بیرونی نصب میشود و معمولا داخل یک محفظه فلزی قرار میگیرد.

دیدگاه‌ها 0

*
*